Sitat:
Det kommer nok til å skje mye på dette området, for jeg er sikker på at forskerne snart finner ut ang dette. Og skal det være troverdig og nå ut til mange, så må det jo komme fra skolemedisinere...
Jeg er langt på veg enig med deg, Jeff. Tro meg, jeg har gått noen veger innen den alternative medisinen. Men, jeg som mange andre har vært offer for useriøse aktører som lover gull og grønne skoger. Det eneste man sitter igjen med er ei tom pengebok og noen illusjoner fattigere.
"Selvsagt skal han bli frisk" sa han som behandlet min alvorlig allergiske sønn med bioresonansterapi. Etter ett år med maaange behandliger og tom pengebok var han like allergisk og er det fortsatt.
"Det er DU selv som skaper denne allergien hos sønnen din fordi du ønsker å ha kontroll over han" sa en annen terapeut til meg da hans vidunderpiller ikke gjorde sønnen min frisk.
Jeg er frustrert fordi vi ikke har noen form for beskyttelse som pasient i denne alternative jungelen. Det virker på meg som de er i sin fulle rett til å selv konstruere forklaringsmodeller hytt og pine. Skolemedisinen må inneha evidensbasert kunnskap for i det hele tatt å kunne trekke noen som helst form for konklusjoner. Dette er bl.a for å beskytte oss pasienter.
Så strengt synes jeg det skal være!!
Javisst kan det være noe i behandlingsformen til Refsdal. Hadde det bare vært så gilt at han sitter med nøkkelen.
Men inntil dette er bevist forbeholder jeg meg retten til å være tvilende